piątek, 29 marca 2013

Przygotowania do wiosny

Gdzie ta wiosna? Powinno być co raz cieplej, a tu tylko śnieg i śnieg. Dzisiaj wyjrzało trochę słońca, ale w weekend znowu ma wrócić mróz... Zima nie odpuszcza.... Tak czy inaczej, w takim przejściowym okresie dobrze mieć coś przejściowego na głowę, gdy robi się za ciepło na czapkę. Z tego powodu ostatnio powstały takie dwie opaski:







Trochę o ściegu, którym opaski są zrobione. Nazwijmy go... ścieg schodkowy oczkami ścisłymi :-) Jego angielska nazwa to slip stitch short rows.
Ścieg jest bardzo ciekawy i od kiedy trafiłam na niego w internecie, chciałam coś nim zrobić. Chociaż robi się go na szydełku, wygląda jakby był robiony na drutach. Dzianina jest gruba i elastyczna, ma właściwości ściągacza. Kiedyś marzył mi się taki szalik, ale po kilku próbach z różnymi włóczkami doszłam do wniosku, że za dużo z takim szalikiem roboty i za dużo włóczki na niego potrzeba - robiąc tym ściegiem dzianina przyrasta stosunkowo powoli, a ponieważ jest gruba, również zużycie włóczki jest odpowiednio duże. Ścieg jednak bardzo mi się ten podobał i chciałam go do czegoś wykorzystać, pomyślałam więc, że świetnie się będzie nadawał na opaskę na głowę.
Jako ciekawostkę podam, że obydwie opaski powstały z tej samej włóczki: burcum batik design 3368 

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz